Friendly Manitoba - Reisverslag uit Brooklands, Zuid-Afrika van Erik&Esther Breure - WaarBenJij.nu Friendly Manitoba - Reisverslag uit Brooklands, Zuid-Afrika van Erik&Esther Breure - WaarBenJij.nu

Friendly Manitoba

Blijf op de hoogte en volg Erik&Esther

20 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Brooklands

Dineren op de dertigste verdieping met zicht over de prairie van Manitoba met een stuk Eland van 300 gram op je bord, een goed glas wijn uit de Okanagan Valley in de hand en leuk gezelschap, dat is genieten.

Verder hebben we een fantastische dag op de meren bij Kenora gehad waar we een motorboot hadden gehuurd. Lekker tussen de eilandjes doorvaren en foto's nemen van zeearenden. We hebben heel veel gelachen, zeker Zoë als Vincent de boot weer eens zo scherp draaide dat het water in haar gezicht spetterde.

In Winnipeg het Manitoba museum bezocht waar ook een planetarium in zat. In een koepel van 30 meter doorsnede waar een lichtshow in geven werd, werd ons van alles over de sterren, planeten en de zon bijgebracht. Was ook zeer boeiend.

Gisteravond de barbecue in elkaar gezet en het vlees dat we 's middags bij Country Meat in Steinbach (daar werkt Vin) gekocht hadden erop gelegd. Bij een ondergaande zon op het terras(je) achter het huis genoten van heerlijke steaks en saté met (wederom) een (zeer) goed glas Canadese wijn 'on the side'. Ondanks dat we vroeg weg moesten hebben we de wijn even opgemaakt en tot diep in de nacht zitten praten. We zien elkaar niet elke dag dus dat moet kunnen (wel gewoon zonder morren om 5:45 aan de ontbijttafel natuurlijk, we blijven toch chauffeurs van het kaliber: korte nachten, dikke vrachten :-)

Nu op het vliegveld in Winnipeg wachten op de vlucht Calgary, daar de huurauto ophalen en op naar de Rocky Mountains!

• 20 Augustus 2014 - 17:28

Gerdie:

Nou, dat was alvast heel erg geslaagd! Leuk hoor! Nu aan het volgende deel beginnen! Veel plezier en goede reis! Dikke kus! Hans en Gerdie.

• 20 Augustus 2014 - 19:04

Johan En Angela:

Ha Reizigers..
    Dat is nog eens een goede start van een nu al onvergetelijke reis! Ook al Chauffeur op t water zo te zien.. Van alle markten thuis ;-)
    Geniet maar lekker van alle andere belevenissen. Wij zijn ook erg benieuwd naar de Rocky Mountains. Save Traveling!

Groetjes Johan en Angela

• 20 Augustus 2014 - 21:52

Tim:

Wow... Klinkt als een aanrader. Toch Canada maar is op onze to-do-list zetten

• 21 Augustus 2014 - 14:40

Faiza:

Wat een super speciale lunch-plaats: geen hoogtevrees Es?!
    Zoë boft ook wel met zulke uitstapjes ; die baalt vast dat jullie door gaan..
    Maar nu de Rocky Mountains! We wachten de foto's af xx