Rocky Mountains - Reisverslag uit West Kelowna, Canada van Erik&Esther Breure - WaarBenJij.nu Rocky Mountains - Reisverslag uit West Kelowna, Canada van Erik&Esther Breure - WaarBenJij.nu

Rocky Mountains

Blijf op de hoogte en volg Erik&Esther

24 Augustus 2014 | Canada, West Kelowna

Nadat we de huurauto opgehaald hadden in Calgary even de stad in gereden. Het was inmiddels gaan regenen en zo'n wonderschone stad vonden we het toch al niet dus gauw koers richting het westen gezet.

We hadden al gemaild met Jackie van onze B&B in Canmore en we werden dan ook zeer gastvrij onthaald. Jackie is anderhalve meter in het vierkant maar een en al hartelijkheid. We hebben gelijk een bakkie gedaan met z'n drieën.

De volgende dag Banff bezocht. Het regende nog steeds maar we hebben ons prima vermaakt in dit toeristische bergstadje. Ook nog even een berg op en neer gelopen voor een mooi uitzicht op het meer.

Vrijdag regende het nog steeds... Na afscheid te hebben genomen van Jackie en het Duitse stel waar we twee ochtenden mee aan de ontbijttafel gezeten hadden zijn we vertrokken richting Jasper.

Via de Trans Canada Highway 1 en de Icefieldsparkway dwars door de Rocky Mountains naar het noorden. Het was zo nu en dan droog dus we hebben zonder al te veel last de mooiste plekken onderweg gezien. Wel zaten veel van de bergtoppen in de wolken maar ook daar kan je mooie foto's van
maken. Verder is het een fantastisch mooie weg, meer dan 200km dwars door de bergen met prachtige vergezichten, elanden, gletsjers, meren, berggeiten en zo hier en daar hordes toeristen....

In Jasper was het inmiddels prima weer en dat is het nog steeds. Vandaag van Jasper naar Kelowna gereden. Vanmorgen vroeg vertrokken en onderweg 3 zwarte beren, diverse elks ( een groot hert), watervallen en springende zalmen gezien.

Nu in een mooie B&B op een heuvel met uitzicht op het meer, het dorp en...nog veel belangrijker: op loopafstand van Mission Hill Winery waar we morgen verwacht worden voor een tour, proeverij en 's avonds diner dus dat wordt rollend naar huis morgen haha

• 25 Augustus 2014 - 07:07

Evelien :

Hallo Esther & Erik,

Bedankt weer voor jullie update! Erg leuk om zo mee te lezen met jullie prachtige reis.

X
    Evelien

• 25 Augustus 2014 - 07:51

Ruud:

Hoi E&E,

hey , ik ben jaloers, hele mooie reis weer, hopelijk blijft het weer goed. Pas op voor overstekende elanden( de echte) je zult ongetwijfeld hier en daar de restanten van wild langs de weg vinden hier en daar. Wij hebben in Tofino op Vancouver Island een rondje "whalewatching "gedaan, indrukwekkend en niet alleen walvissen.
    Have fun en geniet,
    groetjes Marja & Ruud.

• 25 Augustus 2014 - 08:03

Tim:

Wow.... klinkt weer super! :-) Zo te horen dus een goede keus gemaakt voor wat betreft accomodaties voor de ovenachtingen? Leuk hoor! Geniet er maar van (van de wijn dan he! ;-)) X Tim

• 25 Augustus 2014 - 09:15

Gerdie:

Hoi! Het is daar schitterend zo te zien! Daar kan straks weer een mooi foto/vakantieboek van worden gemaakt! Veel plezier verder! Dikke kus!

• 25 Augustus 2014 - 09:24

Jan Willem:

Klinkt weer erg goed, geniet er nog maar ff van! En van rollend naar huis gaan, dat geloof ik direct :-)

• 25 Augustus 2014 - 13:03

Faiza:

Wat een top vakantie weer: veel natuur en zaken die weer van de "bucket- list" af kunnen!
    Ben benieuwd naar de fotos,

xx

• 25 Augustus 2014 - 15:18

Karin:

Hoi, het was en is weer lekker genieten zo te lezen van al dat moois en lekkers!!

• 26 Augustus 2014 - 12:59

Paula En Nico:

We zijn benieuwd naar jullie verhalen bij thuiskomst.
    Wat een mooi en uitgestrekt land is Canada!!
    Geniet ervan!!

Gr. Ma en Pa