Contrast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Erik&Esther Breure - WaarBenJij.nu Contrast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Erik&Esther Breure - WaarBenJij.nu

Contrast

Door: Erik&Esther

Blijf op de hoogte en volg Erik&Esther

18 Maart 2012 | Australië, Brisbane

Warwick hebben we weer achter ons gelaten. De volgende stop was in het regenwoud... Het nationale park Lamington ligt 35 km bergop vanaf Canungra en er wordt dus ook gewaarschuwd dat je moet zorgen dat je voldoende benzine hebt want Canungra is de laatste mogelijkheid om te tanken. De weg was steil, bochtig, vaak een baans en naarmate we hoger en dieper in het regenwoud kwamen heel vochtig maar fantastisch mooi.

Eenmaal aangekomen bleken we een kamer met prachtig uitzicht over de vallei te hebben. De vele gekleurde vogels, kleine kangoeroe's, slangen, kreeften, watervallen, oeroude bomen en een heerlijk diner met een glaasje wijn deden de rest. Het was er geweldig.

Maar we moesten een keer weer naar beneden slingeren, dat hebben we gister dan ook maar gedaan. Het was maar 100km naar Brisbane, toen waren we ineens weer in een stad vol hoge gebouwen, bussen, terrasjes en andere toeristen. Wat een contrast.
Maar het is hier toch ook wel weer leuk.
Gister hebben we even de was gedaan, het Ibis hotel bleek over een guestlaundry te beschikken waar je voor $4 kan wassen en voor $4 kan drogen dus onze koffer zit weer vol frisse kleren.

• 18 Maart 2012 - 00:37

Gerdie:

Hoi Erik en Esther,
    Wat een mooie tocht en prachtige vogels! Hier nu kwart voor 2, hebben het feest gehad en net de boel opgeruimd, was erg gezellig!
    Drinken nog even een dio en dan plat!
    Goede reis verder en "genieten" maar weer, hahaha!!
    Dikke kus, Gerdie.

• 18 Maart 2012 - 06:57

Remco:

Ha E en E,

Prachtig, die vogels. Grappig hè, dat je daar allerlei vogels in het wild ziet rondvliegen, die hier aan de Nederlandse kant van de wereld als bijzondere vogels in een kooitje zitten. Mooie foto!

Plezier verder!

• 18 Maart 2012 - 07:51

Rob:

Wow, geweldig, wat een heerlijke tocht, op afstand genieten we mee. Prachtig hè, die exotische vogels daar! Vond ik één van de leuke bijkomstigheden in Australië. Wij kennen ze in kooitjes en dierentuinen, maar daar wonen ze echt.
    Heel veel plezier nog tijdens de tocht naar het warne noorden.

• 18 Maart 2012 - 08:23

Evelien:

Hallo vakantiegangers,

Leuk weer even wat te lezen! Leuke foto's ook!!

Genietse verder, maar dat lukt vast wel :)

• 18 Maart 2012 - 12:24

Johan En Angela:

Ha aussie's,

Leuk weer een update van jullie belevenissen. Genietse en have fun!

Groet Johan en Angela.

• 18 Maart 2012 - 13:06

Karin:

Hallo Erik en Esther,
    mooie foto's en een leuk verslag. Kunnen we er ook een beetje van genieten. Wel fijn dat jullie nu weer fris ruiken, want na ál dat vocht en alcohol gaan jullie er vast niet frisser van ruiken, hahaha! Groetjes!!

• 18 Maart 2012 - 14:33

Paula:

wat een mooie fotos ! Ontzettend veel te zien en te genieten.Tante Corry heeft de fotos ook gezien en vond ze prachtig. Good luck on your following travels ,greetings Paula.

• 18 Maart 2012 - 17:14

Kees En Thea:

Wat een mooie reis maken jullie ook zeg.Toch ook wel wat overeenkomsten met Tailand. Dat wil ik ook van die mooie vogels voeren. We zijn toch ook nog maar heel wat van plan, we hopen op goede adviezen van jullie!! Groetjes Kees en Thea

• 19 Maart 2012 - 08:53

Faiza En Co:

Hai E&E,
    wat een mooie foto's!!Geniet van de rest van de trip maar als alles zo divers en mooi is dan lukt dat wel!

xxF

• 20 Maart 2012 - 08:33

Hanny Ovaa:

Ha luitjes,

Wat een prachtige foto's van de vogels.
    Jullie hebben echt een fantastische reis zeg.
    Geniet er nog maar van,

gr. Hanny