Water - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik&Esther Breure - WaarBenJij.nu Water - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik&Esther Breure - WaarBenJij.nu

Water

Door: Erik&Esther

Blijf op de hoogte en volg Erik&Esther

22 Maart 2012 | Australië, Sydney

Brisbane is een leuke stad, veel groen, gezellig druk, leuke (gratis) musea met (gratis) wifi en een fijn hotel waar we even een wasje gedaan hebben. Maar het was toch ook wel weer lekker om met een koffer vol schone kleren te vertrekken richting Fraser Island.

Maandagochtend op tijd vertrokken om de ferry van 12:30 te halen naar het grootste zandeiland ter wereld. Daar voel je verder weinig van, het is gewoon een zandbank van 125 km met veel bos, beesten en 4x4's... Je mag er nl. niet met een gewone auto komen, alleen de eerste 500m van de aanlegsteiger naar het 1e resort is geasfalteerd en de rest is een grote heuvelachtige zandbak.

Dinsdag met een 4x4 bus een tour over het eiland gedaan. Ranger achter het stuur die tekst en uitleg gaf. Op het strand aan de oostkant een paar wilde dingo's gezien die er met de schoen van een toerist vandoor gingen. 's Middags in het kraakheldere Lake McKenzie gezwommen en op een wit strand gelegen.

Woensdag weer met de ferry terug naar het vaste land, wat natuurlijk ook een eiland is maar goed. De platbodem was nog maar net vertrokken of er kwam een bemanningslid met een envelop met onze naam erop... Er zat een briefje in met een bericht van ons volgende verblijf. Het ging over de route die we moesten nemen omdat een deel van de meest voor de hand liggende route onder water stond door de vele regenval. Goede service!

Eenmaal aan wal onze Ford weer gestart en de sporen gegeven want we hadden nog 400 km voor de boeg. Een half uur nadat we vertrokken waren ging het regenen, toen ging het plenzen, hozen en toen gingen echt alle sluizen open... Wat een water! Maar met aangepaste snelheid waren we toch om zes uur hier in Barmoya net boven Rockhampton. Waar inderdaad veel water op de weg en op het land staat.

We hebben vanmorgen lekker op het terras ontbeten met zicht over de Australische vlakte met hier en daar een kangoeroe, een slang (we zijn gewaarschuwd dat sommige (vooral de bruine) erg giftig zijn...) en veel verschillende vogels. Dit even versturen, koffie op drinken en dan waarschijnlijk even met de Land-cruiser het terrein bekijken, daar is onze Ford niet geschikt voor. Door 20cm water naar onze kamer was al ruig genoeg. Maar we zitten op een grote koeienfarm dus ruimte genoeg om een toertje te doen. Wij vermaken ons wel hoor!

• 22 Maart 2012 - 06:10

Rob:

Nou ja zeg, het wordt een complete ontdekkings/survivaltocht. Spannend hoor! Geweldige foto's. Keep on trekking!

• 22 Maart 2012 - 07:34

Tim:

He babes, wat een avontuur. Wij waren al 3 keer gillend op mekaar gekropen HAHA. Het klinkt wel echt fantastisch. Geniet er nog lekker van met z'n twee!!! Veel liefs en xxx je (schoon)broer

• 22 Maart 2012 - 07:35

Gerdie:

Hoi Erik en Esther,

Zo, jullie maken heel wat mee zeg! Prachtige foto's! Je vader vond de fonteinen prachtig!
    Verder maar weer met jullie ontdekkingstocht, veel plezier en voorzichtig aan!
    Dikke kus, Gerdie.

• 22 Maart 2012 - 11:30

Nico:

Hoi Aussies,
    mooie verslagen en foto's, bedankt.
    Hier is het al dagen droog en zonnig !
    Veel plezier verder.

• 22 Maart 2012 - 14:48

Remco:

Wanneer is een eiland geen eiland meer, maar 'vast land'? Zo, denk daar maar eens over na op die koeienfarm :-)