Koraal en vissen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik&Esther Breure - WaarBenJij.nu Koraal en vissen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik&Esther Breure - WaarBenJij.nu

Koraal en vissen

Door: Erik&Esther

Blijf op de hoogte en volg Erik&Esther

26 Maart 2012 | Australië, Sydney

Na ons, zeer aangename, verblijf op de koeienfarm was het vrijdag tijd om weer eens bij een resort in te checken.
Coral Sea resort in Arlie Beach had voor ons een kamer met zicht op de oceaan met een paar wuivende palmen op de voorgrond...:-)))
Een strand konden we niet echt vinden, terwijl de naam van de plaats toch echt anders deed vermoeden, ook zagen we niemand in zee zwemmen dus zijn wij ook maar in het zwembad gesprongen. Met uitzicht op zee, dat dan weer wel.

Zaterdag de koffers weer in de auto en 10 km naar Shute Harbour gereden waarvandaan de ferry ons in een half uurtje naar Hamilton Island bracht.
Super toeristisch eiland met een aantal resorts, een golfbaan, een vliegveld, dikke jachten in de haven en veel toeristen... Jullie hebben nu vast wel een beeld.
Maar wel mooie stranden met palmbomen vol kokosnoten, koffers hoef je nergens te dragen want personeel genoeg, geen auto's alleen maar golfbuggy's en gratis wifi.
Na op het gewone strand te zijn geweest en even gesnorkeld te hebben. Toch maar besloten een boottochtje naar een koraalrif te boeken. Bij het hotelstrand waren wel wat visjes en zeewier maar niet echt wat je verwacht als je Great Barrierreef zegt.

Zondagmiddag naar de haven, snorkelspullen gepast en met de boot naar een baai van een onbewoond eiland. Onze stingersuits aan tegen kwallen en roggen en het water in. De onderwatercamera mee natuurlijk, nou dat was dus helemaal geweldig.
Prachtig koraal in alle kleuren en heel veel vis in nog meer verschillende kleuren. Af en toe gooide een begeleider een handje visvoer in het water en dan was je ineens onderdeel van de school met kleurige visjes, prachtig.

Net de koffers gepakt en ze zullen zo wel opgehaald worden. Dan zullen we ons weer eens naar de ferry begeven.

• 26 Maart 2012 - 04:55

Rob:

That's the life! Ik heb de indruk dat jullie je nogal vermaken, ga zo door. Dat wordt vast een dik plakboek!

• 26 Maart 2012 - 06:07

Gerdie:

Hoi Erik en Esther,
    Wat hebben jullie toch een prachtige vakantie, en straks veel te vertellen en foto's om te laten zien!! Zijn benieuwd!
    Ga zo door, genieten maar weer, 't kan nog een weekje!
    Dikke kus, Gerdie.

• 26 Maart 2012 - 06:38

JW:

Hey E&E,

Nou, dat ziet er beter uit dan die slangen :-)

Erg benieuwd naar al de foto's en bijpassende verhalen!
    Geniet er nog een weekje van en tot snel!

• 26 Maart 2012 - 09:21

Karin:

Weer een leuk verhaal met de daarbij door mij zelfbedachte beelden. Ben benieuwd naar de foto's, vooral die onder water zijn genomen! En een onbewoond eiland klinkt ook leuk..."Op een onbewoond eiland, loopt niemand voor je neus...." Beter dan dat beeld wat ik erbij moest denken! Groetjes en geniet er nog van!!

• 26 Maart 2012 - 10:33

Nico:

Super vakantie zeg !!
    Geniet van jullie 4e week!

• 26 Maart 2012 - 19:57

Faiza En Co.:

Super....!!!!Die palmbomen doen t gewoon helemaal!Benieuwd naar de foto&film, xxF

• 30 Maart 2012 - 13:15

Hanny Ovaa:

Wat maken jullie toch een mooie reis!
    Het zit er helaas al weer bijna op.
    Goeie terugreis, en tot ziens,

gr. Hanny