Outback - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik&Esther Breure - WaarBenJij.nu Outback - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik&Esther Breure - WaarBenJij.nu

Outback

Door: Erik&Esther

Blijf op de hoogte en volg Erik&Esther

31 Maart 2012 | Australië, Sydney

Maandag vanaf de Hamilton Island ferry via de Pacific Highway langs vele suikerrietplantages en bananenbomen naar Townsville. Het was hier een graad of 30 maar zwemmen betekent oppassen hier. Overal langs het strand borden met waarschuwingen en rode vlaggen omdat er veel Box Jellyfish en Portugeese Oorlogsschepen, zeer giftige kwallen, gesignaleerd waren. Beetje uitwaaien dus en heerlijk gegeten met zicht op de oceaan.

Dinsdag op tijd vertrokken richting Undara. Toen we Townsville uit waren kwamen we nog maar zo nu en dan een auto tegen. Onderweg een adelaar gezien die aan een doodgereden kangoeroe zat te plukken. Prachtig landschap, weinig tankstations, rood zand en ECHTE roadtrains... De outback dus. Ik zeg echte roadtrains omdat ik geen LZVachtige 26m lange bedoel maar 3 trailers en dus zo'n 50m lang. Je wordt ook gewaarschuwd aan de kant te gaan als er een komt. Das mooi dan kunnen we ze gelijk vastleggen!

In Undara was het heel mooi. Het is een nationaal park met diverse vulkaankraters en lavagangen onder de grond. In sommige stond water en daar hebben we in gezwommen, kristal helder water.

Donderdagochtend na een ontbijt in de bush, kampvuur, koffie, bonen, spek, worst en zicht op veel Kookaburras die ook wel een worstje hadden gelust, vertrokken. Onderweg af en toe een koe ontwijkend maar heelhuids aangekomen in Malanda. Heel veel bos is gekapt maar er is over de jaren veel terug geplant en het ziet er weer gewoon uit als regenwoud maar dan met wat dunnere bomen. Hier was ons onderkomen een op palen gebouwd huisje met zich over het regenwoud en op de bergen. Met bubbelbad, heerlijk. We hebben hier 2 avonden zelf gekookt want in welk restaurant zit je beter?

Vandaag, zaterdag, vertrokken richting Cairns...ons laatste verblijf. We gaan straks nog ff krokodillen in het wild bekijken en daarna relaxen totdat we naar het vliegveld moeten.

Waarschijnlijk is dit dus het laatste bericht dus bedankt voor alle leuke reacties en we zien jullie allemaal weer als we terug zijn.

• 31 Maart 2012 - 05:51

Evelien:

Wat klinkt dit weer goed zeg!!!
    Gentietse en alvast een hele goeie terugreis!!

• 31 Maart 2012 - 06:47

Gerdie:

Lieve Erik en Esther,
    Wat hebben jullie een geweldige vakantie, nu bijna achter de rug!! Verheugen ons op verhalen en foto's straks! Een hele goede reis terug en tot over een paar dagen!!
    Dikke kus, Gerdie.

• 31 Maart 2012 - 06:54

Rob:

Wow, dat klonk niet verkeerd! Benieuwd naar alle foto's.
    Dit kunnen ze jullie toch maar mooi niet meer afnemen!
    Goede reis terug.

• 31 Maart 2012 - 06:58

Hans:

Hoi E&E,

Jammer dat het bijna tijd is voor terug.
    Ik genoot wel van jullie verhalen, dus wat mij betreft ....! Geniwt die laatste paar dagen en dan zien we jullie na dinsdag weer. Goeie reis.

Hans

• 31 Maart 2012 - 07:48

Remco:

:-) Goeie reis terug.

• 31 Maart 2012 - 08:20

Ruud:

Het lijkt een mooie reis geweest tot nu toe en een interessant verslag, leuk om mee te lezen over jullie belevenissen.
    Goede reis terug alvast.
    Gr. Ruud

• 31 Maart 2012 - 09:25

Nico:

Wat hebben jullie een prachtige vakantie (bijna) gehad, zeg !!
    Straks een voorspoedige terugvlucht
    en tot ziens in het Vlissingse.

Gr. (ook namens Paula ).

• 31 Maart 2012 - 10:22

Karin:

Héérlijk hoor, al die mooie verhalen, ik heb er een mooi beeld bijgekregen. Lijkt me idd erg mooi om te eten in een huis op palen en dan dát uitzicht! Genieten jullie nog maar even en een goede terugreis! Groetjes,Karin en Gillis en Amanda en Mark ook nog.

• 31 Maart 2012 - 13:57

Faiza En Co:

Ge-wel-dig genoten denk ik?! Veel plezier nog en een veilige terugreis,

xxF

• 31 Maart 2012 - 18:28

Tim:

He poesjes, vind het allemaal maar griezelig klinken. Heb even opgezocht wat een Portugees oorlogschip is.. nou.. echt no way hosé dus èh! Maar wel een hele goede reis terug en nu al zin om alle verhalen te horen!! XXX T.

• 01 April 2012 - 11:32

Johan En Angela:

Ha aussie's, geniet nog even lekker van de laatste geweldige indrukken en een goede reis terug naar ons kikkerlandje..
    Tot gauw,

groet van ons